سایت دهستان رضوان

این سایت در جهت اطلاع رسانی در رابطه با اخبار دهستان به ویژه اطاعیه ها و اخبار ورزشی آن راه اندازی شده است.

سایت دهستان رضوان

این سایت در جهت اطلاع رسانی در رابطه با اخبار دهستان به ویژه اطاعیه ها و اخبار ورزشی آن راه اندازی شده است.

مشکلات دهستان رضوان رفسنجان بررسی شد

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۰۵ ب.ظ

کرمان - ایرنا - با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی مشکلات دهستان رضوان مورد بررسی قرار گرفت.

  به گزارش ایرنا فرماندار رفسنجان عصر یکشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان رضوان گفت: در بازدید از روستاهای این دهستان مشکل روشنایی و برق برخی خانه ها، معابر و بلوارهای روستایی مطرح شد که قرار شد با همکاری......
به گزارش ایرنا فرماندار رفسنجان عصر یکشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان رضوان گفت: در بازدید از روستاهای این دهستان مشکل روشنایی و برق برخی خانه ها، معابر و بلوارهای روستایی مطرح شد که قرار شد با همکاریاداره برق شهرستان رفسنجان این اهالی اقدام به خریداری انشعابات برق کنند تا مشکل روشنایی نداشته باشند.
حمید ملانوری افزود: افزود: برای روستاهای سطح شهرستان اعتباراتی در زمینه اجرای طرحهای هادی تصویب شده که این اعتبارات در راستای ادامه و تکمیل طرحهای هادی در روستاها هزینه می شود.
وی تصریح کرد: در صورتی که روستاها با امر خودیاری تامین اعتبار کنند ما نیز مقداری از این اعتبار را متقبل خواهیم شد به طوری که برای تکمیل زیرسازی و آسفالت روستای فیض آباد یک میلیارد ریال نیاز است و با شرط اینکه خود روستاییان نیمی از بودجه را بگذارند فرمانداری نیز 500 میلیون ریال اعتبار را اختصاص می دهد.
فرماندار رفسنجان افزود: کامیونهای حمل پسته، کود شیمیایی و سایر کالاها از راه این روستاها عبور می کنند لذا با توجه به تعیین عوارض محلی توسط شوراها از این کامیون داران عوارضی اخذ شود تا خسارتهایی که در اثر تردد این کامیونها ایجاد می شود را بپوشاند.
ملانوری تصریح کرد: شرکت تعاونی روستاهای نعمت آباد و شمس آباد نیز در مساحت 600 متر مربع با اجرای فونداسیون، چند سالی است که تعطیل شده اما باید احیا و راه اندازی شود و احتیاجات و نیازهای کشاورزان و تولید کنندگان پسته این خطه را برآورده کند.
وی بیان کرد: اهالی روستای حسین آباد نیز از نعمت گاز برخوردار نیستند و این حق را دارند که از موهبتهای الهی بهره مند شوند پس دهیاران این روستا از طریق دفتر فنی اداره کل گاز استان کرمان پی گیر موضوع شوند و از ناحیه گاز رفسنجان انشعابات گاز را برای مردم نصب کنند.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه جاده نوق رفسنجان به طول 90 کیلومتر، دومین جاده حادثه خیز استان کرمان است ادامه داد: در طرح ماده 180 بخش عمده ای از اعتبارات استانی معادل 25 میلیارد ریال برای احداث 12 کیلومتر از این محور تخصیص یافته تا با اصلاح این محور حوادث کاهش یابد.
وی تاکید کرد: سال گذشته هشت کیلومتر از این جاده احداث شده و برای تکمیل آن باید مشارکت مردمی، دهیاران و خیران وجود داشته باشد تا به طور کامل احداث شود.
ملانوری گفت: برای رفع معضلات و ترکیدگی لوله های آب در کوچه ها، دهیاران مامور رفع این مشکلات شوند و با امکانات موجود نابسامانی ها را رفع و شبکه های آب رسانی را حفظ کنند و منتظر افراد دولتی در رفع نواقص نباشند.
وی تصریح کرد: سهل انگاری در این امر باعث ورود میکروبهای خطرناک به لوله ها و شبکه آب رسانی می شود و موجب بروز بیماریها نیز می شود.
فرماندار رفسنجان در ادامه به بحث اصلاح شبکه ها و حفر چاه آب آشامیدنی در این منطقه اشاره کرد و گفت: برای رفع نواقص شبکه های آب و فاضلاب روستایی شهرستان رفسنجان 23 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: البته طرح جامع احداث شبکه آبرسانی برای پوشش کل منطقه نوق به وزارت نیرو تقدیم شده که امیدواریم با اختصاص بودجه به این امر در راستای بهره وری از آب آشامیدنی سالم اقدام شود ضمن اینکه بودجه مورد نیاز این شبکه جامع 240 میلیارد ریال است.
ملانوری با اشاره به تکمیل طرح ملی سالن چند منظوره ورزشی در روستای اسماعیل آباد تصریح کرد: این سالن ورزشی زیر مجموعه طرح های آموزش و پرورش است و دو میلیارد ریال برای تجهیز آن نیاز است که امیدواریم با جذب بودجه استانی این سالن تکمیل یابد و دغدغه های جوانان این منطقه را کاهش دهد.
ملانوری افزود: این سالن بیش از 95 درصد رشد فیزیکی دارد و تنها کف پوش و سیستم برق آن مورد نیاز است.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: اهالی دهستان رضوان برای ارتقاء این دهستان به بخش تلاش می کنند لذا باید توجه داشته باشند که ایجاد بخشداری در این منطقه ، مشکلات توسعه ای و رشد به صورت 100 در صد اتفاق نمی افتد و راه رشد و توسعه فقط با همدلی و اتحاد به وجود میاید.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رفع این مشکلات و معضلات اجتماعی، با مدیریت جهادی، عزم و حضور جدی مردم و استفاده از ابزارهای فرهنگی اسلامی است و توجه به اعتقاداتی که در سیره ائمه اطهار (ع) و قرآن امده است مشکل گشای بسیاری از مسایل و مشکلات و افسردگی ها و طلاق ها و نابسامانی هاست.
دهستان رضوان در منطقه نوق رفسنجان واقع شده است که شامل 9 روستا و دارای شش هزار نفر جمعیت است
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۱
محمدرضا و مرتضی محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی